lördag 20 februari 2010

Snö, snö, snö

Jobbade natten som var och ska jobba inatt igen. Det gick riktigt bra att köra hem fram tills jag skulle svänga in på infarten till parkeringen. De hade plogat gångbanorna och gjort en hög vall in på våran väg.
Tänkte jag skulle se om det gick och komma in på en gästparkering alldeles bortanför där jag bor. Fastnade i en snödriva, svor som den värsta och kom till slut loss. När jag vänt och fick ställt bilen tillfälligt vid vägkanten för att pulsa hem och hämta snöskyffel så kom en granne, så vi hjälptes åt att skotta hyffsat rent så jag kunde ta sats in. Därefter var det ju bara att skotta rent för att komma in i garaget.
Har hämtat min egen lilla skyffel från förrådet, den ska få följa mig mellan bil och hemmet ett par dagar.
På nåt sätt trivs jag ändå i snön även om jag svor en hel del i morse :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar