torsdag 15 juli 2010

Gammal byrå





Jag har på senare år blivit lite intresserad av gamla möbler. Inte så att jag springer på massa auktioner och så, utan jag valde att ta över ex farmors gamla kökssoffa, för den har jag minnen ifrån osv.
Nu har en kompis till mig tagit över sin mormors hus och de har rensat ut en del möbler. I huset så fanns en gammal sy-tillbehörs-byrå, med massa detaljer i. Varken hon eller hennes mamma hade något intresse av byrån, medans jag blev alldeles glad inombords. Inte för att jag syr så mycket, utan jag såg ju att en del av mina stickgrejer kanske skulle få plats. Jag har rensat bland innehållet, en del slängs, en del ska till loppis och några grejer ska tillbaka till min kompis. Knappar är sorterade i färg, trådarna var sorterade i färg, burkarna de förvarades i var gamla uttvättade flora-smörpaket, det fanns stoppgarner till sockar i olika färg och tjocklek.
Vad som gör byrån extra rolig tycker jag, är att den är 99 år gammal. Kompisens mormors föräldrar köpte den när de gifte sig.

3 kommentarer:

  1. Det där är en lycklig byrå! Så vackra trådrullar!

    SvaraRadera
  2. Den är lycklig och det blir jag med när jag tittar i den :)

    SvaraRadera