måndag 12 december 2011

Troll i bebisstickning

Jag vet inte om jag berättat det, men jag jobbar med för tidigt födda barn och nyfödda sjuka och det är nog det bästa och roligaste jobbet man kan ha :)
Ibland kan det bli lite dötid, när man bara sitter och passar, framförallt på nätterna. Då är det toppen att ha med en stickning tycker jag. Det måste vara enkel stickning, typ slätstickning eller liknande, inte massa mönster att hålla reda på för jag måste kunna lägga stickningen ifrån mig utan att vara helt borttappad när jag sätter mig igen.
Jag har stickat en del bebiskläder till vänner som fått barn och det är lagom projekt att ha med till jobbet. Men jag har märkt vid väldigt många tillfällen att ganska så snart efter jag tagit fram bebisstickningen så kommer det ett sjukt barn på förlossningen och man blir upptagen med det.
I lördags hände samma sak. Jag stickade klart en vuxengrej och tog fram mönster och garn till ett par bebissockar. Hann att dra fram garnet ur mitten och skulle börja lägga upp, då ringer det på telefonen från förlossningen......

1 kommentar: