söndag 1 juli 2012

Loppisfynd

Igår var det loppis i Råglandaparken i Främmestad. En loppis som idrottsföreningen ordnar och som är ganska stor. Bland allt skräp så kan det finnas en och annan guldklimp.
Jag hittade bland annat en fin gammal spinnrock som faktiskt verkar kunna fungera. Det fattades piggar vid spolen som fördelar tråden, men annars verkar den ok.
Jag hittade även två gamla såsskålar med ett fast fat under. De har jag tänkt ha blommor i, köpte en förra året med.


Piggarna ser ut att vara avklippta eller om de alla gått av

Lite tvättad ull som ligger på torkning. En ram med hönsnät fungerar bra som torkställning.

2 kommentarer:

  1. Vilken smart torkställning, den ide´n snor jag nu när jag ska försöka mig på att spinna på min spinnrock.

    SvaraRadera
  2. Jag har köpt min spinnrock på sekond hand och den verkar vara nästa oanvänd, men vad det är för sort har jag ingen aning om.

    SvaraRadera