söndag 9 november 2014

Fiskben

Sen årsskiftet ungefär har vi varit ett gäng tjejer/ damer som vävt. Förutom jag så är det några till som aldrig vävt förut, sen finns det de som är riktigt duktiga. En dam som är med oss, Monia, hon är jätteduktig. Kan alla möjliga tekniker och är en fena på att sätta upp vävar. 
Än är det i princip bara trasmattor jag vävt, men det är väldigt roligt och finns massor av olika tekniker man kan väva i. Just nu väver jag i kypert, i svart varp. Varpen har vi köpt in via min webshop Garn & Mera och vi varpar och gör varpflätor själva.


2 kommentarer:

  1. Det verkar så roligt att väva, jag vill också lära mig!

    SvaraRadera
  2. Det är jättekul att väva. Nu hade jag tur och fick kontakt med några som kan väva innan, annars är nog det bästa att typ gå någon kurs via något studieförbund. En del vävcirklar tar gladeligen emot yngre väverskor för de vill att kunskaperna ska leva vidare. /Paulina

    SvaraRadera