tisdag 16 mars 2010

Kunde inte låta bli....

När jag åkte hem från F idag åkte jag över Uddevalla och Grunnebo Garn. Visste inte riktigt vart det låg, provade mobilens gps. Gick riktigt bra, hittade rätt på en gång.
Affären ligger i en gammal stor lokal inte så långt från Torp köpcenter.
Jag tänkte jag skulle sticka en bolero till ett sommarbröllop jag ska på. Hoppas på att få med F också, men det verkar som det krockar med grabbarnas fiskeresa.....
Någon bolero hittade jag inte, men en tunika/klänning i alpacka. Den verkade inte så svårstickad, mönstret upprepar sig hela tiden. Fast det blir ju första stora plagget till mig själv. Förut har jag ju bara stickat barnkläder, sockar och sånt. Sen köpte jag lite sockgarn till att sticka ett par vantar av, eller så blir det sockar någongång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar