måndag 9 januari 2012

Stickfunderingar

Jag läste ett inlägg idag som Fru Purjo Fixar har skrivit om hur hon kommit in i en stickperiod där hon stickar så fort hon kommer åt. Jag tycker att jag mer eller mindre tänker så hela tiden, sen kan det vara ibland när man inte stickar riktigt lika mycket som annars.
Men stickningen är oftast med, jag kan klura ut att om sambon och jag är ute och åker längre sträckor, så kan han få köra medans det är ljust, så att jag kan sticka och så kan jag köra hem när det är mörkt. Till jobbet har jag oftast med mig stickningen, men jag stickar mest bara om jag sitter på instängd på något rum och passar. Jag tvättar oftast bilen på lediga dagar, då stickningen följer med så att jag kan sticka under tiden som tvättautomaten sköter tvätten.
Ikväll är det någon inomhuscup i fotboll där sambons kusin är med och sambon vill gärna att jag följer med, så nu sitter jag och funderar på om jag ska ta min stora tröjstickning med mig eller om jag ska börja sticka på sockarna som jag skrev ut mönster på häromdagen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar