tisdag 10 januari 2012

Tröst för en garnsamlare

GARN isolerar skåpet det förvaras i.

GARN hjälper till att hålla konjunkturen igång

GARN-inköp är billigare och roligare än psykoterapi.

Den som har mest GARN vinner.

GARN behöver inte förvaras i kylskåp och inte tillagas för att njutas av.

GARN behöver inte matas, snytas, bytas på eller motioneras.

Du får köpa mer GARN, det är du värd.

GARN-köp är inte omoraliskt, olagligt eller fettbildande.Det lugnar nerverna och tillfredställer själen.

GARN är bra för att skydda tidigare tomma utrymmen i huset,som tex strykbrädan, matrumsbordet, gästrummet, tvättkorgen..

GARN tillfredställer din längtan efter skönhet och inspiration åtminstonde fyra gånger: När du köper det, när du tittar på det,

när du väver av det och när du använder den fantastiska sak det till sist blev av..

(hittade det här när jag var inne och läste en blocketannons)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Så kloka ord du har hittat!Jag lånar dem, hoppas att du inte misstycker. ha det bra, Kram

    SvaraRadera
  2. Hehe, det gör inget alls. Jag har ju lånat dem från nån annan :)
    Hade i och för sig inte gjort något ändå, även om de hade varit mina egna ord ;)

    SvaraRadera
  3. Tack, precis vad jag behövde höra för att döva mitt dåliga samvete över alla fina garner som ligger oanvända och alla som jag troligtvis kommer dra på mig i framtiden ;

    SvaraRadera